De ervaring van klanten

De negatieve impact van Collectief Mentaal Verzuim op de organisatie, de motivatie, de kosten én de klant is immens groot. Lees hieronder een persoonlijke ervaring in mijn privésfeer, waarbij ik wil benadrukken dat dit echt niet het enige bedrijf is waar klanten als ik last van hebben! 

 

 

 

 

 

Bij de afname van een mooi verkocht KPN-product heb ik dat zelf meegemaakt. In mooie radio- en TV-commercials verkoopt KPN een eenvoudig zelf te installeren 3-in-1 plug & play product. Het heeft mij als (toch wel redelijk technische) klant méér dan 110 A4-tjes mailverkeer en aantekeningen gekost, méér dan 85 telefoontjes met 19 verschillende medewerkers en 15 uur montage door een KPN-expert hier op locatie.

Alles wat dit bedrijf c.q. hun organisatie verzaakt heeft heb ik als klant moeten herstellen. Bij mij op zolder staan inmiddels anderhalve doos met heel veel verkeerd en teveel geleverde nieuwe hardware-onderdelen (om een beeld van de grootte te krijgen staat er een pak melk naast) met een geschatte minimale waarde van 450,-- euro waar niemand naar taalt. Het product, een abonnement van 68,-- euro per maand, werkt nu uiteindelijk goed.

Aan mijn kant heeft dat echter bij elkaar 3800,-- euro gekost. Aan de zijde van dit bedrijf zal dat met elkaar bijna eenzelfde bedrag zijn. Op mijn aanbod met onze ervaringen dit bedrijf te helpen om de oorzaken hiervan zichtbaar te maken is niet ingegaan. Medewerkers die intern het hoge Mentaal Verzuim herkenden en erkenden probeerden dit in te brengen maar zijn intern tegen gewerkt. De immateriële schade is enorm. Op medewerkers en klanten en in de wisselwerking daartussen. Het zal naar mijn eigen berekeningen ca. meer dan 4 jaar duren voordat dit bedrijf aan mij als klant hier iets aan kan gaan verdienen. Intussen oriënteer ik mij na zoveel ellende op een andere leverancier.

En op Internet circuleert een alternatieve uitleg van de logokleuren van dit bedrijf: “Je ergert je groen en geel en je betaalt je blauw!”  En dat raakt iedereen maar wie gaat dat de baas dan wel vertellen?​​​​​​​

Ik heb er écht alles aan gedaan om dit tot op het hoogste niveau in dit bedrijf aan te kaarten met nul respons aan mij op dat niveau. Veruit de meeste klanten zullen die moeite niet nemen.